Tradicinė topografinė nuotrauka (2D, dvimatė erdvė, popierinis planas) reikalauja specifinio gebėjimo suvokti situaciją ir teisingai įsivaizduoti esamą žemės paviršių. Dar sunkiau tampa įsivaizduoti ant topografinio pagrindo suprojektuotus būsimo žemės paviršiaus sprendimus. Tradicinio popierinio topografinio plano interpretacija neįgudusiai akiai gali būti sudėtinga užduotis. Kita vertus 2D planai yra savotiškas formalumas, 3D erdvės plane nepavaizduosi. Skaitmeninė CAD aplinka tam puikiai tinka, ir jos panaudojimo galimybės vis dar yra vystomos ir tobulinamos. Skaitmeninėje erdvėje gali būti projektuojami labai sudėtingi statiniai ir modeliuojamos įvairios situacijos.
Turbūt geriausiai plane atvaizduotą dvimatę erdvę į trimatę erdvę vaizduotėje „transformuoja” projektuotojai, architektai ar geodezininkai, tačiau sprendinius reikia pristatyti žmogui (užsakovui), kuriam gali būti sunku suvokti situaciją ir susiorientuoti tam tikroje specifinėje aplinkoje, kur naudojami įvairūs sutartiniai ženklai ir žymėjimai. Mastelis taip pat svarbus tokiose situacijose. 3D topografinė nuotrauka leidžia matyti žemės paviršių trimatėje erdvėje. Trimatė erdvė žmogui suteikia realų vaizdą ir net nemokantis skaityti brėžinių žmogus gali peržiūrėti esamą ar projektuojamą žemės paviršių. Architektams tai leidžia žymiai lengviau formuoti projektuojamą landšaftą, skaičiuoti žemės darbų tūrius, vizualiai pateikti projektuojamo namo vaizdą sklype ar pristatyti savo projektą užsakovui.